Apotheek Haagse Ziekenhuizen

Analyse, brandstory, corporate identiteit en communicatie

Apotheek Haagse Ziekenhuizen (AHZ) is de oudste ziekenhuisapotheek van Nederland. Sinds twee en een halve eeuw verleent AHZ farmaceutische zorg in en rond de Hofstad. Maar hoe historisch, gedegen en kundig ook, de comfortabele monopolypositie van weleer is verleden tijd en AHZ is genoodzaakt een andere koers te gaan varen en zich een hernieuwd bestaansrecht te verwerven in het veranderde tijdperk van de gezondheidszorg.

Analyse

Interviews met interne medewerkers, directie, klanten en partners van AHZ

We deden een analyse naar de organisatie door middel van interviews met interne medewerkers, directie, klanten en partners van AHZ. Hierbij komen meningen en aanbevelingen over de huidige situatie van AHZ, de bedreigingen, de oorzaken en de gewenste veranderingen voor de toekomst aan de orde. Daarnaast voerden we gesprekken met het bestuur van AHZ en hielpen we bij het aanscherpen en formuleren van de missie, de visie, de merkstructuur en het nieuwe verhaal van de organisatie.

Interviews en portretten met medewerkers, directie, klanten en partners van AHZ

Nieuwe merkstructuur en naamgeving

Toekomst

Een nieuw verhaal en een nieuw gezicht

De Analyse en het nieuwe verhaal van AHZ komen terug in een boekje en een compact jaarverslag, dat interne- en externe doelgroepen informeert over het verleden, de veranderingen en de toekomst van AHZ. Dit is de opmaat naar het ontwikkelen van een nieuwe corporate identiteit en verschillende in- en externe communicatiemiddelen die AHZ moeten helpen bij het vormgeven van haar nieuwe toekomst.

Boekje over de toekomst van AHZ: analyse en perspectief

Missie, visie en het nieuwe verhaal van AHZ

Jaarverslag

Nieuwe corporate identiteit van AHZ en afdelingen

Boekje: wat betekenen de veranderingen voor de medewerkers?

Brochure en posterformat ter ondersteuning van postersessies

Activiteiten

Site by Alsjeblaft!