Coneco

Branding en communicatie voor marktleider in gebouwautomatisering

In opdracht van installatiebedrijven ontwerpt en integreert Coneco met ruim 100 medewerkers regeltechnieksystemen voor nieuwbouw- en renovatieprojecten. Sinds 2014 werken we samen met Coneco. Op dat moment heeft het bedrijf te maken met een slecht economisch klimaat en toenemende concurrentiedruk.

Ambitie

Klanttevredenheid en marktleiderschap

Om de concurrentiedruk voor Coneco op lange termijn te doorbreken, wordt de noodzaak gezien om de focus te verleggen van ‘klant’ naar ‘intern’: mens, kennis en operational excellence. Dit moet leiden tot een hogere klanttevredenheid en een hernieuwde marktleiderspositie.

Business design en positionering

Ralph is een doorvrager. Hij legt mijn visie vast en maakt daarmee de perfecte vertaalslag van wat er in mijn hoofd zit. Dit zet hij om naar prachtige eindproducten. Hij verdiept en voegt waarde toe.

-Dick de Jong, directeur Coneco

Focus

Positionering, merkidentiteit en interne communicatie

We helpen met de herijking van de missie, visie en positionering van Coneco. Ook helpen we met het aanbrengen van focus in organisatiestructuur, diensten en processen. We ontwikkelen een nieuwe corporate identiteit en starten een intern verbeterprogramma Coneco Goed Beter Best.

Nieuwe corporate identiteit

Intern verbeterprogramma

Introductie van de Coneco Groeiacademie – onderdeel van het intern verbeterprogramma

Intern boekje waarin droom en ambities van Coneco worden gecommuniceerd

Communicatie

Coneco, eenvoudig de grootste

Aan de hand van de business management-methode ‘Bitser’ ontwikkelen we een eerlijke en inspirerende brand story waarin we het marktleiderschap claimen. De Bitser-methode helpt tevens om doelgroep-segmentatie toe te passen in het communicatie- en verkoopproces van Coneco. Dit is de start van een actief communicatietraject waarin online- en sociale kanalen prominent worden ingezet – aangevuld met verschillende offline middelen en campagnes.

Content marketing en social media activatie: LinkedIn, Twitter en Facebook

Vakbeurs waar de nieuwe positionering en identiteit van Coneco worden geïntroduceerd

Met het eigen magazine Onderneem wil Coneco een bijdrage leveren aan de discussie over de toekomst van de branche

Innovatie

Tonen van marktleiderschap met revolutionaire aanpak

Coneco wil een radicale omslag in de markt realiseren die leidt tot fundamentele verbetering van klimaat- en duurzaamheidsprestaties van gebouwen. Met de start van een nieuwe satellietonderneming Coneco Plus, specialiseert Coneco zich in monitoring, data-analyse en optimalisatie van gebouwinstallaties. Hierbij wil Coneco met servicecontracten garanties geven op de prestaties van gebouwen.

Introductie revolutionaire aanpak Coneco Plus bij installatie adviesbureaus – door middel van mailing en boekje

Coneco Inspiratiemiddag: samen met duurzaamheidsgoeroe Thomas Rau introduceert Coneco de nieuwe aanpak van Coneco Plus aan de markt (250 bezoekers)

Activiteiten

Site by Alsjeblaft!