Isala klinieken

Contentstrategie en nieuwe website topklinisch ziekenhuis Isala

Isala klinieken in Zwolle is het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland. Er werken ruim 5.500 medewerkers en er zijn ongeveer 1.000 bedden. Per jaar worden er meer dan 550.000 polikliniekbezoeken verzorgt en vinden er ruim 100.000 opnames en dagbehandelingen plaats. Isala staat voor kwaliteit, aandacht en een persoonlijke band met de patiënt!

Nieuwe website

Doelgroepgerichte kwalitatieve content en interactie

Naast een nieuw gebouw, een nieuwe corporate identiteit en een nieuwe positionering moet er ook een nieuwe website worden ontwikkeld die de dienstverlening van het ziekenhuis maximaal ondersteunt met doelgroepgerichte kwalitatieve content en interactie. De website is primair gericht op patiënten, familie, verwanten en bezoekers en secundair op professionals, verwijzers, leerlingen, studenten, werkzoekenden en pers.

Doelgroepsegmentatie en content-structuur

Aanpak en resultaat

Content-strategie, functioneel- en visueel ontwerp

We organiseren verschillende focus-sessies waarin we doelgroepen, kernbehoeften en content-structuur bepalen. Aan de hand daarvan ontwikkelen we het functioneel-, visueel- en interactie-ontwerp voor drie doelgroepgerichte websites, talloze online patiëntfolders, zoekfuncties- en diverse aanverwante modules. Aansluitend ontwikkelen we een content-document dat opdrachtgever helpt bij de creatie van content in de vorm van tekst, beeld, animatie en video.

Ziekenhuis website voor patiënten en bezoekers

Ziekenhuis website voor verwijzers

Isala Academie: website voor opleiding en training

Doelgroepsegmentatie en content-structuur

Meer dan duizend online patiëntfolders

Informatie voor professionals, verwijzers, leerlingen, studenten en werkzoekenden

Site by Alsjeblaft!